piątek, 17 października 2014

BARDZO SZYBKA PIZZA

Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, no nie jest to bardzo popisowe danie na drugi post, ale... byłam zachwalana za tę pizzę! I miało być systematycznie oraz smacznie, więc nie będę kłamać, że wczoraj był wykwintny, tani gulasz, bo robiłam pizzę. Zdecydowanie studencką, na szybko, bo było bardzo późno, a ludzie głodni. Wersja prosta, polecam bardzo!

Składniki:

- 25 g świeżych drożdży (zalegały mi w zamrażarce od czasu, gdy chciałam je z niepowodzeniem pić, żeby mieć długie włosy)
- 1/4 szklanki mleka+ 1 łyżka cukru+ 2 łyżeczki mąki na rozczyn
- 3,5 szklanki mąki
- 1 łyżka oliwa z oliwek
- 1,5 łyżeczki soli
- około 1 szklanki ciepłej wody

Sos i wyposażenie:

- ulubione zioła+ pomidory krojone w puszce + łyżeczka octu balsamicznego (wiem, że nie jest on dobrem podstawowym, ale naprawdę warto mieć! W razie braku- oliwa z oliwek.)
- nasze ulubione składniki


Sposób przygotowania:

Drożdże, mleko, cukier i 2 łyżeczki mąki mieszamy tak, aby nie było grudek i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. U mnie było to 15 minut, zwykle zaleca się 25-30 (to zależy, ile mamy czasu, to ciasto jest wypróbowane i wyjdzie!).
W międzyczasie do dużej miski wsypujemy resztę mąki (jako studentka nie posiadam sitka, więc nie przesiałam jej), sól, dodajemy oliwę z oliwek, a gdy nadejdzie pora- rozczyn. Ciasto zagniatamy, w razie trudności podlewamy wodą (1- max 1,5 szklanki). Przykrywamy ściereczką i pozwalamy jeszcze trochę mu urosnąć. Ja włożyłam je do lekko nagrzanego piekarnika na około 30 minut, bo tyle zajęło mi pokrojenie wszystkich składników i przygotowanie sosu.
Sos na spód pizzy to naprawdę prościzna. Gotujemy po prostu pomidory z puszki (oczywiście można użyć świeżych!!!) z ziołami, aż sok trochę odparuje. Powinno to zająć mniej więcej 20 minut.
Ciasto formujemy na blaszce, lub rozwałkowujemy (ewentualnie ugniatamy rękoma ;) ) na papierze, smarujemy sosem, dodajemy wybrane składniki, na wierzch trzemy ser i gotowe, jeszcze tylko pieczenie!
Pizzę pieczemy w najwyższej temperaturze około 15-20 minut.

SMACZNEGO!






2 komentarze:

  1. dlaczego "bardzo szybka"? 15-30 minut rozczyn, potem kolejne 30 min rośnięcia i 15-20 min pieczenia. (swoją drogą, próbowałyście kiedyś pizzy z patelni? :D)

    jedyne do czego można się przyczepić to popracowałabym nad zdjęciami, aby wasze dania prezentowały się ładniej i smaczniej. fotografowanie jedzenia jest trudną sztuką, ale myślę, że w końcu opanujecie ją :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Biorąc pod uwagę, że zawsze w przepisach każą odstawić ciasto do wyrośnięcia na około 1,5 godziny, to tu jest bardzo szybko :)
    Z patelni nigdy pizzy nie próbowałyśmy, a nad zdjęciami będziemy pracować!
    Dzięki za radę- początki są trudne!

    OdpowiedzUsuń